המזונות שמסייעים להרזיה וירידה במשקל

המזונות שיעזרו לרזות מהר יותר

1. יוגורט טבעי 1.5%-3% שומן

במחקרים שונים נמצא יוגורט יעיל לשריפת שומן (בשל תכולת הסידן הגבוהה). נמצא גם שאנשים שסובלים ממחסור בסידן במזונם משחררים הורמון שגורם לאגירת שומן.

ולא רק בשביל הסידן שבונה עצמות חזקות, מחקר מאת האגודה למדעי התזונה בארה”ב הראה כי נשים שצרכו חלב, יוגורט וגבינה 4-3 פעמים ביום, איבדו 70 אחוז יותר שומן גוף בהשוואה לנשים אשר לא אכלו כלל מוצרי חלב. זאת משום שהקומבינציה של סידן, יחד עם מרכיבים אחרים המצויים במוצרי החלב, ממריצה את חילוף החומרים, והקלוריות נשרפות בקצב מהיר יותר. מוצרי חלב מגדילים בגוף את רמות ההורמון קלציטריול שגורם לתאים לשרוף יותר.

2. קינמון

נמצא שצריכה יומית של 1/4 כפית עד כפית הביאה לירידה של 30% ברמות הסוכר בדם באנשים בריאים, בחולי סוכרת ובסוכרת הריונית, תהליך שמוביל לכך שפחות שומן מאוחסן בגוף.

תבלון האוכל בקינמון או שתייתו בכוס מים רותחים עם הארוחה מסייע לווסת את רמות הסוכר בדם ובכך עוזר להפחית את התשוקה למתוק ומטיב בירידה במשקל.

3. מוצרי סויה

מוצרי הסויה מכילים חומר בשם לציטין. הלציטין חיוני בהורדת רמות הכולסטרול והטריגליצרידים (השומנים בדם). בנוסף הוא מסייע להעלות את רמות הכולסטרול הטוב .(HDL) בשל כך הסויה נחשבת כמזון אידיאלי לדיאטה בריאה.

4. אומגה 3

מומלץ לאכול דגים העשירים באומגה 3. אומגה 3, בין שלל תפקידיה, נמצאה גם כמגבירה את יכולת שריפת השומנים של הגוף.

5. מוצרים העשירים בוויטמין C

מיץ מלימון, אשכולית, תפוז, פומלות, חומץ תפוחים, חומץ רגיל לא סינטטי ועוד. מכילים ריכוז גבוה של ויטמין c, אשר עוזר בפירוק השומן שנצבר בגוף וגורם למעשה לירידת אחוזי השומן בגוף. הוא גם משפר את רמות הכולסטרול בגוף.

נמצא שכמות מספקת של ויטמין C בגוף עוזרת לייצור קרנטין, חומצה אמינית שאחראית על תהליך שריפת השומן בגוף לצורך יצירת אנרגיה. ייצור רב של קרנטין תורם לשריפת שומן מוגברת.

6. קפה ותה ירוק

תכולת הקפאין הגבוהה במוצרים אלו עוזרת לתהליך שריפת השומן. קפאין נמצא במחקרים כמגביר מטבוליזם ושריפת שומן לצורכים אותו לפני פעילות גופנית. מומלץ לשתות כשעה עד חצי שעה לפני יציאה לפעילות אירובית. הכמות היא סדר גודל של שני אספרסו כפול או קפה שחור חזק. 

תה ירוק מכיל נוגד חמצון EGCG הנלחם ברדיקלים חופשיים ומסייע מפני סרטן, תורם להורדת הכולסטרול בדם ומסייע להגברת קצב חילוף החומרים. נמצא ששתיית 3-4 כוסות תה ירוק ביום לפחות לפרק זמן של שלושה חודשים עוזרת להרזיה. תה ירוק מסייע לעכב את שחרור הפחמימות על-ידי חסימת ספיגת הגלוקוז לזרם הדם, כך מסייע למניעת התפתחות סוכרת והשמנה יתרה.                         יש לשים לב שעודף קפאין אינו בריא ויכול לתרום לתסמינים כגון התייבשות, דופק מואץ, סוכרת, בעיות שינה, צרבות ועוד.

7.  פלפל חריף, ג'ינג'ר, שום וחרדל

קבוצה זו של מאכלים מכילה חומר מחמם- מעורר בשם קפסאיצין. חומר זה מעלה את טמפרטורת הגוף ומדרבן את הגוף באופן זמני לשחרר יותר הורמוני סטרס, כמו אדרנלין,  ובכך מסייע להגברת המטבוליזם של הגוף, למעשה גורם למערכת לעבוד בטמפרטורה גבוהה יותר וחום מגביר אנרגיה שגורמת לשריפת יותר קלוריות. ניתן להגיע עד לכ-20% יותר שריפה באכילה קבועה של חריפים מדי כמה שעות.

החרדל מגרה את הפרשת מיצי הקיבה ובכך מייעל את תפקוד מערכת העיכול ומגביר את שריפת הקלוריות. כמו כן אכילת חריף גורם לפחות תיאבון משום תחושת השובע שהחריפות מביאה איתה.

8. מים

מחקרים רבים גילו כי מים מגבירים את קצב חילוף החומרים, מסייעים להזנת תאי הגוף בחומרי הזנה (עוזרים לחומרים המזינים לנוע בזרם הדם) ועוזרים לניקוי הפסולת והרעלים של הגוף.

9. פירות

הפפאיה מכילה אנזים בשם פפאין, אשר משפר את עיכול וספיגת החלבון בגוף. הפפאין נחשב לפעיל ביותר בהאצת חילוף החומרים ושריפת השומן בגוף, זהו פרי על מצוין לדיאטה.

התפוח מכיל סיבים תזונתיים, כשהעיקרי שבהם הוא הפקטין. הפקטין מאזן רמות סוכר בדם, מוריד כולסטרול, מנקה את פסולת הגוף ומסייע לירידה במשקל.

בתפוח אחד תכולת הסיבים התזונתיים עומדת על כ- 13% מהצריכה היומית המומלצת.בשביל ליהנות מיתרונות התפוח כדאי לאכול אותו עם הקליפה. השילוב הוא בעל חשיבות לתחושת השובע, לוויסות רמות הסוכר ולהורדת הכולסטרול בדם.בנוסף, התפוח מכיל ויטמינים, בעיקר ממשפחת B החיוניים לתפקוד תקין של מערכת העצבים, ויטמין C האחראי לחיזוק מערכת החיסון, מינראלים כאשלגן המסייע להפחית לחץ דם גבוה ובורון המשפר את אנרגטיות הגוף ותורם לבניית העצם.

האשכולית מכילה חומר בשם נירנגנין, נוגד חמצון טבעי המונע ניוון של תאי הגוף. חומר זה נמצא במחקרים רפואיים כמעורר פעילות הכבד, ובכך עוזר לניקוי השומנים המצטברים בו. הוא נמצא גם כמסייע באיזון רמות הסוכר בדם. יש לשים לב שאשכוליות פוגעות בפעילותן של תרופות שונות ועל כן חושב להתייעץ עם הרופא לפני שימוש נרחב באשכוליות בדיאטה.

 

לסיכום

אין דבר כזה מאכלים ששורפים שומן אבל יש מאכלים שגורמים לקיבה שלנו לעבוד יותר ובכך לשרוף יותר קלוריות.

יש לזכור שהתבססות על תזונה נכונה ואפילו שילוב של מזונות מגבירי מטבוליזם חשובה על מנת להצליח בתהליך הירידה במשקל, אך התבססות רק על כך היא טעות, שלעתים קרובות גורמת ללהפסקת הירידה במשקל, מבלי שיודעים מה הסיבה.

ישנם דברים נוספים שעלינו לעשות על מנת לרדת במשקל, ואם לא נעשה אותם התהליך ייעצר או אפילו לא יתרחש כלל. ובהם:

-פעילות גופנית המהווה פרמטר חשוב להצלחה בתהליך ההרזיה. הפעילות המומלצת היא פעילות אירובית כמו רכיבה, הליכה, ריצה, שחייה ומשחקי כדור, לפחות שלוש פעמים בשבוע למשך 45 דקות בכל אימון. פעילות כזו תשפר את הכושר, את מדדי הבריאות ותתרום להוצאה קלורית גבוהה.

-בניית תפריט תזונה מלא ומאוזן שעשיר בויטמינים ומינרלים.

-טיפול בבעיות רפואיות כמו בתת פעילות בלוטת התריס, הבלוטה שאחראית על חילוף החומרים בגוף, או חוסר איזון בהורמוני המין - מעכב ירידה במשקל. גם סטרס לא מטופל עלול לעקב הרזיה כיוון שבמצב זה מופרשים בגוף הורמוני סטרס, כמו קורטיזול ואינסולין, שידועים כהורמונים המעודדים השמנה.

 

במידה ונשנה את התזונה שלנו, נוסיף פעילות גופנית לשגרת חיינו, נשלב מאכלים להגברת חילוף חומרים ונטפל בבעיות הרפואיות שמהם אנו סובלים ולא נזניח אותן -  הדרך להרזיה הינה מהירה ובטוחה.

 מאת: צוות יועצי בילדפיט

 

 

 

חיזרו אליי

שם

שדה חובה

פרטיך נשלחו בהצלחה!

טלפון

שדה חובה

מייל

שדה חובה

אני מעוניין/ת לקבל עדכונים, הטבות ומבצעים מבילד פיט באמצעות מיילים, מסרונים או כל אמצעי אחר​​.

שדה חובה​

צרו קשר 

054-5500866

contact@buildfit.co.il

053-9533358

contact@buildfit.co.il

©בילד פיט/BUILDFIT

בניית אתרים - Codenet