צעדים שיעזרו לחזור לשיגרה ולגיזרה שלפני החגים

"אחרי החגים" כבר כאן וכדי להתמודד עם התוצאות של שלל הארוחות עתירות הקלוריות - צריך להתחיל להתאמן. בין אם אתם ספורטאים חובבים, ובין אם מדובר בקשר מקרי בלבד, התקופה הזו היא הזדמנות מצוינת להתחיל לזוז.

אז איך חוזרים לשגרת האימונים במלוא האנרגיה והמוטיבציה ומתמידים בכך? ואיך מתחילים להתחטב לקיץ? המאמר הבא  עושה לכם סדר עם טיפים ששווה להכיר.

אז מה כדאי לעשות בכדי לשכנע את עצמנו להתניע ולהתחיל להתאמן?

פעילות גופנית היא התנהגות, שמחייבת אותנו להפוך אותה להרגל חביב ואהוב, וכמו כל הרגל, היא חייבת חיזוקים. בתחילה אנו נוטים לחפש חיזוקים בדברים חיצוניים, כמו קניית ביגוד ספורט חדשים, או מסילת ריצה ומולטי טריינר לבית, אבל במוקדם או במאוחר ההתלהבות תרד וגם המחמאות נגמרות בסוף. לכן אמצעי חיזוק אלו, לא יעמדו במבחן הזמן אם לא נהנה מהספורט עצמו ונאהב את פעילות הכושר".

מספר אלמנטים חשובים להצלחה –

 

●מומלץ תחילה לנסות לשלב את הפעילות הגופנית באהבות הקיימות שלכם. אם יש לכם אהבה לים, בצעו את הפעילות בים, אם אתם אוהבים מוזיקה, שלבו ריקוד או שלבו אותה בהליכה או בריצה ממריצה. אם נבחר לעסוק בספורט שמספק לנו הנאה, בנוסף להטבה הבריאותית ושריפת הקלוריות, סביר להניח שנצליח להתמיד בביצוע הפעילות לאורך זמן.

 

מצאו את המניע האמיתי שיניע אתכם להתחלת התרגול. הסיבה האמיתית שבגללה אנחנו רוצים להתחיל ולהתאמן (מניע יכול להיות: סיבות בריאותיות, העלאת הביטחון העצמי, להיראות טוב יותר לאירוע קרוב, להיכנס לבגד ים בקיץ ועוד..) 

מציאת המניע האמיתי יכולה לעזור להתמודד עם נקודות שבירה שצצות במהלך הדרך, ותעזור לאורך זמן רב יותר להתמיד בפעילות הגופנית עד שהדבר יהפוך להרגל.

 

●אמצו מחשבות ממריצות, חשוב לדעת כי ההתחלה תמיד קשה. אבל חשוב גם לזכור שברגע שמפתחים רמה בסיסית של כושר, האימון יהיה הרבה יותר קל גם מבחינה גופנית וגם מנטלית.

אין ספק, שברגע שמתחילים לראות תוצאות, זה התמריץ הטוב ביותר להמשיך. עד אז תמריצו את עצמכם במחשבות על המניע שלכם.

 

הציבו לעצמכם יעדים ומטרות לטווח הקצר ולטווח הארוך. כמובן שהמטרות צריכות להיות מותאמות לטווח הזמן שקבעתם בצורה הגיונית וריאלית. קביעת מטרה ריאלית לא אומר שאנחנו מוותרים לעצמינו, אלא שאנחנו מודעים ומבינים את גופינו, ומפרגנים לו כדי שיצליח לבצע את האימון באופן הטוב ביותר.

מטרה ראשונה שאיתה אפשר להתחיל תהיה פשוט להתמיד באימון כושר סדיר של לפחות פעמיים בשבוע לחודש הקרוב.

תמיד כדאי ומומלץ לפרק את המטרות הגדולות למהלכים קלים ופשוטים.

 

●מומלץ להתחיל להתאמן בהדרגה, התחילו בקטן, גם בעוצמת האימון, וגם במשך הזמן המוקצב ועם ההשתפרות ביכולות תעלו את הקושי. ישנם רבים המתחילים להתאמן וממהרים לעשות 5 אימונים בשבוע. אבל הבעיה עם המרץ המוגזם, היא גם הפציעות הרבות, שכן לוקח לגוף זמן להסתגל למצב החדש, מצב של סטרס גופני שיגרום לאי הופעת תוצאות וגם פעמים רבות ייאוש ועזיבת האימונים.

אימון הדרגתי יעזור בהסתגלות הגוף, כניסה לכושר בצורה נכונה והשגת יעדים לאורך זמן. 

 

התמדה, התמדה ו.. התמדה! המפתח לשמירה על כושר ועל אורח חיים בריא, הוא התמדה. לרוב, עבודה בקבוצת אימון או עם מאמן אישי עוזרת להתמיד באימונים.

בנוסף לכל, יש יתרון עצום בלהיכנס לקבוצת אימון, מעבר לעובדה שמקבלים  מקצועי (במידה שבוחרים את המדריך הנכון), יש תחרותיות בריאה והרבה עידוד מהחברים לקבוצה. יש דירבון אחד של השני והופכים את האימון לחוויה. אין ספק כי השתייכות לקבוצה ותמיכה חברתית, הן מתכון מנצח להתמדה.

 

בחרו זמן קבוע בלו"ז שלכם שמיועד לפעילות גופנית, גם אם הדבר מצריך וויתור על  דברים אחרים והקפידו על אימון סדיר (מינימום פעמיים בשבוע). חשוב להשריש את ההרגל של אימון סדיר ולא לוותר לעצמנו במיוחד בהתחלה. העובדה היא שלוקח כ- 3 חודשים של אימון סדיר פעמיים בשבוע, כדי להיכנס להרגל ומספיק שבוע של ויתורים כדי לשבור את השגרה.

 

פרגנו לעצמכם מאמן כושר אישי שיתאים את רמת האימון ליכולתכם, יזרז הגעת תוצאות וידרבן להתמיד.

כדי למנוע פציעות, חשוב לבצע תרגילים המותאמים ברמתם ליכולת הגוף ולבצעם בטכניקה נכונה. כמו כן המאמן ידע לבחון פרמטרים של התקדמות שיעזרו לכם להתמיד כאשר תראו שהשגתם אותם.

אימון כושר אישי זה למעשה אחת הדרכים הבטוחות לחזור לשיגרה, להתמיד ולהשיג תוצאות בצורה נכונה, מבוקרת ומותאמת למטרות. מתאים גם לאוכלוסיות מיוחדות, לקשישים, לילדים הסובלים מעודף משקל, לנשים בהריון ולכל מי שמחפש באימון שלו קצת יותר.

האימון  מתקיים היכן שרוצים, כך שניתן לבחור מקום שאוהבים, וניתן לקבוע באיזה זמן שנח, כך שזה יעזור לתכנן אימונים בזמנים קבועים דבר שיעזור בהתמדה ואחרי הכל לא נוותר לעצמנו או נבטל כשיש גורם מקצועי שצמוד אלינו.

 

לסיכום:

בין אם אתם רגילים להתאמן ובתקופת החגים האימונים התמסמסו לכם משגרת החיים, ובין אם אתם נמנים עם אלו שהחליטו שעכשיו הם מתחילים להתאמן, הרי שחזרה או התחלה של שגרת אימונים אף פעם אינה קלה. אבל אין דבר העומד בפני הרצון ובקיום הצעדים לעיל החזרה/כניסה לעינינים תהפוך הרבה יותר קלה ופחות מסובכת.

 

 מאת: צוות יועצי בילדפיט

 

 

 

חיזרו אליי

שם

שדה חובה

פרטיך נשלחו בהצלחה!

טלפון

שדה חובה

מייל

שדה חובה

אני מעוניין/ת לקבל עדכונים, הטבות ומבצעים מבילד פיט באמצעות מיילים, מסרונים או כל אמצעי אחר​​.

שדה חובה​

צרו קשר 

054-5500866

contact@buildfit.co.il

053-9533358

contact@buildfit.co.il

©בילד פיט/BUILDFIT

בניית אתרים - Codenet