צלוליט ואיך ניתן לטפל בבעיה?

 מהו צלוליט?

 

90% מהנשים וחלק מהגברים סובלים מהצטברות שומן תת־עורי (בין שכבת השריר לשכבת העור) שזרימת הדם לרקמה שבה הוא נמצא אינה טובה ואינה מספקת. הצטברות כזו והמראה הגבשושי שהיא יוצרת נגרמים לרוב בשל נטייה גנטית ולא קשורים רק  ניכרת. ההצטברות העודפת של שומן ונוזלים בתוך תאי גוף שמתנפחים בשל עודף פסולת יוצרת את השקעים המפורסמים במרקם העור.

התופעה אינה פוסחת על נשים צעירות, לפעמים אפילו בגילאים 25-18, בעיקר אם אינן פעילות מבחינה גופנית. עם זאת, ככל שכמות השומן בגוף עולה, כך עולים הסיכויים להיווצרות צלוליט ואף להגדלת השטחים הקיימים.

הצלוליט עשוי להופיע בישבן, בירכיים (בצד החיצוני ובצד הפנימי), בבטן (בעיקר התחתונה), במותניים ובזרועות (בעיקר בחלקן האחורי).

הסיבות להופעת צלוליט אינן ברורות לחלוטין, אך ישנן כמה השערות:

1. גנטיקה.

2.  חוסר איזון הורמונלי.

3. מבנה הגוף של האישה, למשל אגן ירכיים רחב יותר.

4. בעיית השמנה או אחוזי שומן גבוהים.

5. זרימת דם לא תקינה לאזורים בהם מתפתח צלוליט. יש לכך השלכות שליליות על תפקוד המערכת הלימפטית האחראית על הובלת חומרי מזון, חמצן ודם לתאים.

6. אי הקפדה על אורח חיים בריא, ובמיוחד על תזונה ופעילות גופנית. 

הדרכים להילחם בצלוליט:

ישנן עשרות שיטות לטיפול בצלוליט, וחשוב מאוד לבדוק כי הן הוכחו כמסייעות בפתרון הבעיה. מי שלא יבדוק, עלול להוציא כספים רבים על טיפול בלתי יעיל.דווקא שינויים באורח החיים, שרובם אינם כרוכים בתשלום, יכולים לסייע במאבק בצלוליט:

1. עיסוי:  השקיעו בעיסוי הצלוליט אחרי המקלחת, בבוקר או לפני השינה. גם שימוש בקרם לחות יעשה את העבודה. מה שקובע הוא פעולת העיסוי.

2. העלאת מסת שריר, בעיקר באזורים שבהם יש צלוליט. כך מעלים את זרימת הדם לאיברים וניתן לשפר הניקוז של בלוטות הלימפה. במקרה זה גם נמתחת רקמת השומן התת עורי ומראה העור יהיה אחיד יותר.

3. תוכנית אימון אירובי ואנאירובי. ניתן להקדיש לכך כ-90 דקות לאימון, שלוש-ארבע פעמים בשבוע. חשוב שהפעילות האירובית תהיה כרוכה באימפקט - ניתוק של כף הרגל מהקרקע(קפיצות). בנוסף לכך יש להרבות בפעילות אנכית: ריצה, קיקבוקס, מכשיר הסטפר וקרוסטריינר. 

4. ביצוע תרגילי כח מורכבים ומגוונים לחיזוק שרירי הרגליים, כגון סקווט במגוון סוגים (סומו סקווט, עם משקולות יד, מוט ועוד), מכרעים דינמיים ודדליפט. רוצים לעשות את זה נכון? תתייעצו עם מאמן כושר מוסמך שיבנה לכן תוכנית אימון אישית.

5. אכילה בריאה ומאוזנת. כמו כן שתייה מרובה של מים. נוזלים חשובים בתהליך פירוק שומן ומומלץ להקפיד על מינימום 8 כוסות מים ביום במבוגרים.

 

לסיכום:

בפועל, מכיוון שהנטייה של הגוף ליצור צלוליט היא ברובה בשל השפעה גנטית, דיאטה לבד לא תעשה את העבודה. כמובן שדיאטה מאוזנת אשר מאפשרת ירידה כללית בכמות השומן בגוף. בנייה מקבילה של שרירים תאפשר ירידה בכמות השומן התת־עורי באיזור המבוקש ותשפר את המראה כללי.                

לא תמיד ניתן למנוע את הופעת הצלוליט, אך כדאי ומומלץ לאמץ אורח חיים בריא מגיל צעיר. שינוי ברקמת השומן התת־עורי לא מתרחש בן־לילה כפי שהוא לא נוצר בן־רגע, חכו לפחות שלושה־ארבעה שבועות לפני שאתם בודקים תוצאות. לפעמים זה לוקח יותר, תלוי בנטייה הגנטית ובמידת ההשמנה.

 

 

 מאת: צוות יועצי בילדפיט

 

 

 

 

 

 

חיזרו אליי

שם

שדה חובה

פרטיך נשלחו בהצלחה!

טלפון

שדה חובה

מייל

שדה חובה

אני מעוניין/ת לקבל עדכונים, הטבות ומבצעים מבילד פיט באמצעות מיילים, מסרונים או כל אמצעי אחר​​.

שדה חובה​

צרו קשר 

054-5500866

contact@buildfit.co.il

053-9533358

contact@buildfit.co.il

©בילד פיט/BUILDFIT

בניית אתרים - Codenet